Tuesday, November 24, 2009

Hati-hati bila memilih barang...



Saja nak berkongsi pengalaman terbeli brush rambut BOAR/BABI HUTAN, masa I and my family busy shopping raya di SUBANG PARADE tiba-tiba tergerak hati nak ke SHIN. SHIN ni beauty shop and I pun beli brush rambut for my daughter tanpa remark or comment from the salesgirl KECUALI SENYUMAN.

I pun seperti biasa percaya yang produk-produk yang dijual di SHIN maupun di SUBANG PARADE adalah halal kecuali kalau ada tanda TIDAK/NON HALAL. However and to our surprise brush yang kami beli tu diperbuat dari BOAR/ BABI HUTAN itupun selepas my daughter ternampak tulisan 100% BOAR di brush.

Kami pergi balik ke SHIN jangan kata minta maaf the salesgirl/manager BUAT BODOH OR SEMEMANG NYER BODOH siap claimed BRUSH INI DIPERBUAT DARI BRISTLE INSTEAD OF BOAR/BABI HUTAN (?????), secondly KALAU TAK SUKA BOLEH EXCHANGE WITH OTHER PRODUCT and THRIDLY WANG ANDA TIDAK BOLEH DIKEMBALIKAN.

******
Saya berkunjung ke kedai sama cawangan Giant Kota Damansara minggu lalu. Benar, brush sama dijual bercampur dengan brush jenis lain.

Jam 6 petang tadi saya menghubungi pegawai penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Kepenggunaan dan Koperasi, KPNKK, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Menurut beliau KPDNKK tidak mempunyai sebarang kuasa untuk mengambil tindakan berhubung kes ini.

“Cuma dahulu kita ada persetujuan dengan peniaga, kalau dalam kes ini, dia orang kena tulis besar-besar, barangan itu diperbuat daripada bulu babi”



Berkata: Catatan diatas diambil daripada petikan blog Mazidul Akmal Sidik... So...aku harap korang tolong sampai-sampaikanlah ye kepada sahabat-sahabat kita yang lain..


Sumber daripada:
http://mazidulakmal.blogspot.com/2009/10/brush-bulu-babi.html

No comments:

Post a Comment

Protected by Copyscape Plagiarism Software