Tuesday, November 23, 2010

Perkenal Anugerah Pendekar...

Terlebih dahulu TH ingin mengucapkan sekalung tahniah kepada TPM kita Tan Sri Muhyiddin Yassin ke atas anugerah gelaran Ulul Amri Keempat Pertubuhan Seni Silat Lincah (PSSLM) yang diterima oleh beliau pada 20 Nov 2010 lalu.

Saranan dan sokongan Tan Sri Muhyiddin Yassin agar pertubuhan silat melayu memperluaskan kegiatan bagi mengalakkan lebih ramai golongan muda menyertainya kerana dilihat mampu membentuk modal insan yang cemerlang adalah amat membanggakan anak-anak silat seluruh pelusuk tanahair.



Sekalung penghargaan juga diucapkan kepada Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim diatas sokongan beliau didalam memertabatkan Silat Melayu melalui cadangan untuk memperkenalkan Anugerah Pendekar Negara.

Cadangan Anugerah Pendekar Negara ini akan dibawa ke peringkat kabinet untuk mendapat kelulusan. Semoga perkara ini akan dapat menaikkan lagi semangat anak-anak silat untuk terus berjuang mengekalkan kesinambungan tradisi dan seterusnya memajukan lagi seni pertahanan diri warisan nenek moyang mereka.


TH: kerana apa kita perlu meneruskan warisan ini?....kerana....dalam silat ada melayu dan dalam melayu ada silat...renung-renungkanlah

No comments:

Post a Comment

Protected by Copyscape Plagiarism Software