Saturday, April 24, 2010

Gelama Pantai Puteri...

~1~
Petang-petang macam ni kalau memancing di Pantai Puteri memang best...kalau nak rasa gelama Tanjong meh le datang sini...kalau bernasib baik boleh rasa parinya sekali...

~2~
Aktiviti riadah seperti ini memang sesuai dilakukan bersama ahli keluarga...


~3~
Cuba lihat aksi Si Wali ni...kecik-kecik dah tunjukkan minat memancing...Steady jee...tak berat ke joran tu Wali...
Tengok kat jari dia tu...peace hehe...kira best lah tu...
Emm..umur berapa...??? 2.5 tahun...

~4~
Ini partner aku kalau mancing kat kampung...Abang Lang (Azhar)

~5~
Umpan gelama yang biasa digunakan di sini ialah umpun-umpun. Umpun-umpun kat sini ada beberapa jenis. Ada umpun-umpun sarung, umpun-umpun pasir dan umpun-umpun merah (nipah).
Gambar diatas...Pak Mentua aku (Mohd Yassin) sedang menunjukkan skill mengeluarkan umpun-umpun sarung dari sarungnya...kat sini harga sebungkus (beg plastik kuning) umpun-umpun sarung ialah RM5...adalah dalam 10 ekor...

~6~
Tangkapan pertama pembuka tirai oleh Pak Mentua Aku...Tapak Sulaiman...

~7~
Abang Lang dengan tangkapan gelama pertamanya...ikan dah telan mata kail ke...susah nau nak kuaukan...hehe

~8~
Rezeki...bila hari dah mula gelap...

~9~
Haa...barulah gelama datang menjelma ye pak...

~10~
Inilah yang dikatakan gelama makan malam...hehe

~11~
Sekor lagi...

~12~
Pemandangan waktu senja di Pantai Puteri

~13~
Kat sana nun...pelabuhan Petronas...


No comments:

Post a Comment