Friday, May 7, 2010

Air Pancut Berirama...Melaka

~1~
Nun kat sebelah kiri gambar ialah Sungai Melaka

~2~

~3~

~4~

~5~

~6~

~7~

Aku nak bagi tau kat korang, kat melaka sekarang dah ada air pancut berirama. Air Pancut Berirama ini terletak berdekatan Jalan Munshi Abdullah dan juga Jambatan Hang Tuah. Senang je nak carik tempat ni. Boleh tenang-tenangkan fikiran yang tengah stress tu sambil mendengar lagu-lagu melayu asli, cina dan india hinggalah ke lagu-lagu dari barat. Pancutan air akan mengikut rentak irama lagu yang dimainkan. Menarikkan. Siapa sangka ye, Jalan Munshi Abdullah dulu yang sunyi dan gelap gelita ketika malam menjelma kini dah meriah...

~Peta ke Lokasi Air Pancut Berirama (Klik gambar)~

Korang nak tahu...air pancut ni boleh naik sehingga 14.4 meter. Kalau korang rajin mengira corak air pancut ini silakan lah...em...kalau tak silap akulah terdapat lebih dari 10 corak. Oh..ya jangan lupa bawa kamera...ambil le gambar buat kenang-kenangan.

Kalau korang menaiki bot river cruise pun korang akan dapat menikmati keindahan cahaya dan pancutan airnya. Jangan lupa ambil gambar bila melalui kawasan ini.

Oh..ya kalau nak nikmati Air Pancut Berirama ni, datanglah pada sebelah malamnya. Korang akan dapat nikmati suasana yang lebih meriah dan menarik lagi. Yelah..nak tengok cahaya mestilah waktu malamkan...baru cantikkk...

Sorrylah...gambar-gambar yang aku ambil kat atas tu...tak berapa clear sikit maklumlah guna kamera digital biasa sahaja...

O.k kat sini aku beri waktu operasinya untuk kemudahan pembaca. Ni kira nak promote kampung sendirilah ni...iklan free...tak payah bayar...kira o.klah tu ye Tok Ali...

Kita tarik pelancong ramai-ramai datang Melaka...tambahkan income negeri lagi...Semoga Melaka semakin maju, meriah dan ceria.

Jadualnya...

Isnin-Jumaat : 9.00 malam - 11.00 malam
Hujung Minggu & Cuti Umum : hingga 2.00 pagi (bergantung kepada ramainya pengunjung)


TH: Tak perlu keluar negara...semuanya ada kat Malaysia...Selamat Bercuti

3 comments: