Friday, May 21, 2010

Mancing di kampung lagi...

Emm...hari ni lepak kat rumah je, rasa malas lak nak kemana-mana. Orang gumah aku lak hari ni tengah pulun nak siapkan baju-baju dan langsir tempahan untuk raya dari customer...maklum le raya nak dekat...pose pun belum lagi yee dah cerita pasal nak raya...hehehe...So aku layan internet je...lepas puas layan Facebook aku buka blog...laa...dah lama juga tak ada entry baru...akhir-akhir ni sibuk sikit, tu yang tak sempat nak berblog ni...tapi komitmen sebagai blogger kenalah jagakan.

Aku cukup suka melawat blog rakan2 blogger lain...semuanya menarik...kata astro, macam-macam ada...puas melawat blog rakan2 blogger aku buka folder tengok gambar2 lama tahun lepas. Jumpa lak gambar mancing kat area berhampiran belakang rumah mak ayah aku. Em...kat belakang rumah mak ayah aku ni ada ladang tebu milik salah seorang penduduk kampung.

So...kat parit-parit ladang tu banyaklah ikan-ikan yang boleh dibuat lauk antaranya ikan puyu atau ikan betuk panggilan orang melaka, ikan haruan dan keli. Banyak gak ikan kat parit2 tu...kebetulan adik aku hairul dan anak2 buah aku pun ada balik kampung, so apa lagi aku ajak diaorang layan mancing laa...haa kat bawah ni gambar-gambar pot mancing yang aku maksudkan...



Posing2-posing sebelum gi mancing (Dari kiri Shafiq, Thakid dan Istaufiq)
~1~

~2~

Layan betuk guna umpan cacing
~2~

~3~

~4~
~5~

~6~

~7~

~8~

No comments:

Post a Comment